ΜΙΚΡΟΙ ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΕΣ

Τα παιδιά θα δημιουργήσουν έργα µε στοιχεία από την κυκλαδική, αρχαϊκή και μινωική εποχή. Στο πρόγραµµα περιλαμβάνεται κατασκευή αγγείου στον τροχό με τη συμμετοχή των παιδιών, παιχνίδι µε λασποαποτύπωµα, χρήση διαφανειών µε πληροφορίες για την ιστορική περίοδο που θα επιλέξετε.
Κατασκευή αντικειμένου. Αναλόγως την εποχή, μπορείτε να επιλέξετε και το κεραμικό που θα κατασκευάσουν τα παιδιά (χριστουγεννιάτικο στολίδι, αβγοθήκη, χαρταετός, μια καρδιά για τη μαμά, κλπ) ή να συζητήσουμε κάποια δικιά σας ιδέα.

 

ΜΙΑ ΕΛΙΑ ΜΕΣ’ ΤΟ ΠΙΘΑΡΙ


Τα παιδιά κάνουν ένα ταξίδι στη συγκοµιδή της ελιάς, κατανοούν τη χρησιμότητα της, κατασκευάζουν και ζωγραφίζουν το δικό τους ελαιόδεντρο και συμμετέχουν στην κατασκευή πιθαριού στον τροχό. Το µάζεµα της ελιάς συνδέεται µε την κεραµική, µέσα από τα σκεύη αποθήκευσης του καρπού και του λαδιού.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΟΚΤΩΒΡΙΟ – ΝΟΕΜΒΡΙΟ -ΔΕΚΕΜΒΡΗ

 

ΜΑΣΚΕΣ ΑΠ΄ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ

Μέσα από βιωµατικά παιχνίδια τα παιδιά κατανοούν τη χρήση της µάσκας ανά τους αιώνες και βλέπουν την εξέλιξή της από τα αρχαία προσωπεία και τις τελετουργικές µάσκες, µέχρι τις µάσκες καρναβαλιού. Χρησιμοποιώντας καλούπια, πλάθουν, ζωγραφίζουν, διακοσμούν και συνομιλούν με τη µάσκα τους.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ –ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ – ΜΑΡΤΙΟ

 

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

Ο κυκλαδικός πολιτισµός µέσα από την κεραµική τέχνη και τα ειδώλια. Κατασκευή αγγείου στο τροχό και διακόσµηση µε χαρακτηριστικά µοτίβα της εποχής. Τα παιδιά, προσθέτοντας και αφαιρώντας δίνουν µορφή στον πηλό, δηµιουργούν τα δικά τους ειδώλια, ανακαλύπτοντας την οµορφιά τους µέσα από την ουσιαστική τους απλότητα.

 

ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΠΟ ΠΗΛΟ


Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν µε κεραµικά µουσικά όργανα όπως το σείστρο, το τουµπελέκι, η λαλίτσα, η στάµνα κ.α. Συνθέτουν απλά ρυθµικά σχήµατα και µελωδίες και κατασκευάζουν µε πηλό το δικό τους µουσικό όργανο (σείστρο).

 

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΠΑ ΜΟΥ

Τα παιδιά ζωγραφίζουν την κούπα τους µε ειδικά χρώµατα και κιµωλίες, η οποία στη συνέχεια γυαλώνεται και ψήνεται στον ειδικό φούρνο κεραµικής για να µπορεί να χρησιµοποιηθεί. Στο πρόγραµµα παρουσιάζονται διαφάνειες µε παραστάσεις αγγείων, τοιχογραφίες, κεραµικά του Picasso και του Miro, όπου τα παιδιά µαθαίνουν την ιστορία της εικαστικής δηµιουργίας από την αρχαιότητα έως σήµερα.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΟΥΚΛΑ ΑΠΟ ΠΗΛΟ

Με πρωταγωνίστρια την κωδωνόσχηµη πλαγγόνα, ταξιδεύουµε στο χρόνο ανακαλύπτοντας τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην Αρχαία Ελλάδα. Επεξεργαζόµαστε αντίγραφα αρχαίων παιχνιδιών, συλλέγουµε πληροφορίες µέσα από την αγγειογραφία και τα συγκρίνουµε µε τα σηµερινά. Τέλος, τα παιδιά κατασκευάζουν τη δική τους πλαγγόνα.

 

ΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΧΡΩΜΑΤΑ

Και πώς να ζωγραφίσετε µε ένα µαρούλι! Τα παιδιά µαθαίνουν πως από φυτά και καρπούς βγαίνουν συγκεκριµένα χρώµατα, αλλά και πως η ίδια η γη µας δίνει χρώµατα, τα χρώµατα που χρησιµοποιούµε στην κεραµική. Στο πρόγραµµα, εµπνεόµαστε και αλληλεπιδρούµε δηµιουργώντας έργα τέχνης για την τάξη µας… φυσικά και θα πιάσουµε λάσπες!
Πρόκειται για ένα παιχνίδι αισθήσεων και πειραματισμού που χρησιμοποιούμε πηλό, λαχανικά και φυσικά υλικά

 

Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥ

Μια πρόταση για την προσέγγιση της Βυζαντινής τέχνης. Τα παιδιά µε τη βοήθεια του ψηφιδογράφου σχεδιάζουν, επιλέγουν τα κατάλληλα χρώµατα, κόβουν και κολλούν πήλινες ψηφίδες που έχουν ήδη ετοιµαστεί από το εργαστήρι, φτιάχνοντας το δικό τους ψηφιδωτό. Δουλεύουν οµαδοσυνεργατικά και επεξεργάζονται φακέλους εργασίας ανακαλύπτοντας το ψηφιδωτό στην Ελληνιστική, Ρωµαϊκή και Βυζαντινή περίοδο.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΎ ΣΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΜΟΥ

Ένα ταξίδι στην τυπογραφεία, από τα αρχαία χρόνια µέχρι σήµερα. Μέσα από το πρόγραµµα ταξιδεύουµε στις σπηλαιογραφίες, στα ιερογλυφικά, επεξεργαζόμαστε το δίσκο της Φαιστού, το αρχαιότερο δείγµα τυπογραφίας. Τα παιδιά δηµιουργούν µια ιστορία πάνω σε µια πλάκα πηλού, µε τα δικά τους ξεχωριστά σύµβολα, ενώ µπορούν παράλληλα να κατασκευάσουν και την προσωπική τους σφραγίδα.

 

ΠΗΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ

Λερώνουμε τα χέρια μας και ξεκαθαρίζουμε τα συναισθήματά μας.
Το πρόγραμμα ξεκινάει με την αφήγηση ενός παραμυθιού για την διαφορετικότητα. Οι ήρωες της ιστορίας γίνονται αφορμή για συζήτηση. Ποιοι είναι και πως αισθάνονται; Πόσο πιστεύουν στον εαυτό τους; Ποια τα προτερήματά τους; Ποια τα δικά μας προτερήματα; Τα παιδιά μιλάνε για τον εαυτό τους και παίζουν παιχνίδια τόνωσης της αυτοεκτίμησης. Στο τέλος σχεδιάζουν στον πηλό την παλάμη τους και γράφουν τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα τους πάνω της.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από την Dr ψυχολογίας, Μπίλη Κωνσταντάρα