ΜΙΚΡΟΙ ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΕΣ

Στόχος του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το χώμα, το νερό και η φωτιά είναι στοιχεία γένεσης και δημιουργίας. Να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του αγγειοπλάστη. Να ψυχαγωγηθούν και να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
κατασκευή αγγείου στον τροχό με τη συμμετοχή των παιδιών
Παιχνίδι με λασποαποτυπώματα και προβολή διαφανειών με εικόνες από πήλινα χρηστικά αντικείμενα της αρχαιότητας αλλά και σύγχρονες κεραμικές δημιουργίες.
Κατασκευή αντικειμένου. Αναλόγως την εποχή, μπορείτε να επιλέξετε και το κεραμικό που θα κατασκευάσουν τα παιδιά (χριστουγεννιάτικο στολίδι, αβγοθήκη, χαρταετός, μια καρδιά για τη μαμά, κλπ) ή να συζητήσουμε κάποια δικιά σας ιδέα.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΡΟΧΟΥ

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΠΑ ΜΟΥ

Τα παιδιά ζωγραφίζουν την κούπα τους µε ειδικά χρώµατα και κιµωλίες, η οποία στη συνέχεια, υαλώνεται και ψήνεται στον ειδικό φούρνο κεραµικής για να µπορεί να χρησιµοποιηθεί.
Στο πρόγραµµα παρουσιάζονται διαφάνειες µε παραστάσεις αγγείων, τοιχογραφίες, κεραµικά του Picasso και του Miro, όπου τα παιδιά µαθαίνουν την ιστορία της εικαστικής δηµιουργίας από την αρχαιότητα έως σήµερα.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥ

Μια πρόταση για την προσέγγιση της τέχνης του ψηφιδωτού. Τα παιδιά µε τη βοήθεια του ψηφιδογράφου σχεδιάζουν, επιλέγουν τα κατάλληλα χρώµατα, κόβουν και κολλούν πήλινες ψηφίδες που έχουν ήδη ετοιμαστεί από το εργαστήρι, φτιάχνοντας το δικό τους ψηφιδωτό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολή διαφανειών με αρχαία και σύγχρονα ψηφιδωτά.
Τα παιδιά παίρνουν μαζί τους την ίδια μέρα το ψηφιδωτό που δημιούργησαν.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ ΣΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΜΟΥ

Ένα ταξίδι στην τυπογραφεία, από τα αρχαία χρόνια µέχρι σήµερα. Μέσα από το πρόγραµµα ταξιδεύουµε στις σπηλαιογραφίες, στα ιερογλυφικά, µιλάµε για το δίσκο της Φαιστού, το αρχαιότερο δείγµα τυπογραφίας. Τα παιδιά δημιουργούν µια ιστορία πάνω σε µια πλάκα πηλού, µε τα δικά τους ξεχωριστά σύµβολα, ενώ µπορούν παράλληλα να κατασκευάσουν και την προσωπική τους σφραγίδα.

ΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΧΡΩΜΑΤΑ
.. Και πώς να ζωγραφίσετε µε ένα µαρούλι!

Τα παιδιά µαθαίνουν πως από φυτά και καρπούς βγαίνουν συγκεκριμένα χρώµατα, αλλά και πως η ίδια η γη µας δίνει χρώµατα, τα χρώµατα που χρησιµοποιούµε στην κεραµική. Στο πρόγραµµα, εµπνεόµαστε και αλληλεπιδρούµε δηµιουργώντας έργα τέχνης για την τάξη µας… φυσικά και θα πιάσουµε λάσπες!
Πρόκειται για ένα αισθητηριακό παιχνίδι κατάλληλο για παιδιά από 2 ετών

ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΠΟ ΠΗΛΟ

Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν µε κεραµικά µουσικά όργανα όπως σείστρο,τουµπελέκι,λαλίτσα,στάµνα κ.α. Συνθέτουν απλά ρυθµικά σχήµατα και µελωδίες. Κάνουµε το πείραµα του Πυθαγόρα, µαθαίνουµε για τις συχνότητες και κατασκευάζουν µε πηλό το δικό τους µουσικό όργανο (σείστρο).

ΜΙΑ ΕΛΙΑ ΜΕΣΑ ΤΟ ΠΙΘΑΡΙ

Τα παιδιά κάνουν ένα ταξίδι στη συγκοµιδή της ελιάς, κατανοούν τη χρησιµότητά της, κατασκευάζουν και ζωγραφίζουν το δικό τους ελαιόδεντρο και συµµετέχουν στην κατασκευή πιθαριού στον τροχό. Το µάζεµα της ελιάς συνδέεται µε την κεραµική, µέσα από τα σκεύη αποθήκευσης του καρπού και του λαδιού.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ – ΝΟΕΜΒΡΙΟ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ

 

ΜΑΣΚΕΣ ΑΠ΄ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ

Μέσα από βιωµατικά παιχνίδια τα παιδιά κατανοούν τη χρήση της µάσκας ανά τους αιώνες και βλέπουν την εξέλιξή της από τα αρχαία προσωπεία και τις τελετουργικές µάσκες, µέχρι τις µάσκες καρναβαλιού. Χρησιµοποιώντας καλούπια, πλάθουν, ζωγραφίζουν και συνομιλούν με τη µάσκα τους.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ –ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ – ΜΑΡΤΙΟ 

ΤΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΟΣΟΥΠΑΣ
Αφήγηση παραμυθιού και κατασκευή πήλινων κουταλιών

Μια νύχτα δυο ταξιδιώτες φτάνουν σε ένα χωριό. Πεινάνε και διψάνε μα κανείς δεν έχει να τους δώσει κάτι. Τότε εκείνοι βγάζουν ένα πήλινο τσουκάλι και αρχίζουν να μαγειρεύουν… μια πετρόσουπα. Το γνωστό παραμύθι της πετρόσουπας γίνεται αφορμή να γνωρίσουμε τα μυστικά του πηλού και του τροχού. Κατά τη διάρκεια της αφήγησης τα παιδιά αναζητούν στο χώρο τα συστατικά της σούπας και συμμετέχουν στο γλέντι του χωριού στο τέλος. Έχοντας γνωρίσει στην αρχή της δράσης τον τροχό και το πως φτιάχνεται ένα τσουκάλι, στο τέλος κατασκευάζουν το δικό τους πήλινο κουτάλι για να φάμε όλοι μαζί την πετρόσουπα.

Μέλισσες…ένας κόσμος γλυκός σαν μέλι

Μαθαίνουμε για τη ζωή της μέλισσας. Βλέπουμε την κυψέλη, μεταμορφωνόμαστε σε μελισσοκόμους και φτιάχνουμε ένα πήλινο βάζο για να συλλέξουμε το μέλι μας. Κατασκευάζουμε από πηλό μέλισσες, λουλούδια και η σφραγίδα της μέλισσας μπαίνει στα έργα των παιδιών!

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ένα αυτοκίνητο όπως το ονειρευόμαστε… Γρήγορο ή αργό, χρωματιστό, μεγάλο ή μικρό, με παράθυρα ή χωρίς… Ένα αυτοκίνητο μέσα στο οποίο θα βάλουμε τα όνειρά μας και θα ταξιδέψουμε… με δεμένες τις ζώνες. Ένα εικαστικό πρόγραμμα όπου τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους τρισδιάστατο αυτοκίνητο Μυούνται στην τέχνη της κεραμικής, μαθαίνουν πώς να μαλακώνουν, πλάθουν, συνδέουν κομμάτια πηλού, πώς να σχεδιάζουν και να χρωματίζουν κεραμικά με απλό και ευχάριστο τρόπο. Ένα ταξίδι με… ασφάλεια και οδηγό την τέχνη.
Παράλληλα γνωρίζουν τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας μέσα από κινητικά παιχνίδια.

ΠΗΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ

Λερώνουμε τα χέρια μας και ξεκαθαρίζουμε τα συναισθήματά μας.
Το πρόγραμμα ξεκινάει με την αφήγηση ενός παραμυθιού για την διαφορετικότητα. Οι ήρωες της ιστορίας γίνονται αφορμή για συζήτηση. Ποιοι είναι και πως αισθάνονται; Πόσο πιστεύουν στον εαυτό τους; Ποια τα προτερήματά τους; Ποια τα δικά μας προτερήματα; Τα παιδιά μιλάνε για τον εαυτό τους και παίζουν παιχνίδια τόνωσης της αυτοεκτίμησης. Στο τέλος σχεδιάζουν στον πηλό την παλάμη τους και γράφουν τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα τους πάνω της.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από την Dr ψυχολογίας, Μπίλη Κωνσταντάρα

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ

Τι σημαίνει οικογένεια; Πως ζουν οι οικογένειες σε άλλα μέρη του κόσμου; Γνωρίζουµε έργα τέχνης µε θέµα την οικογένεια, µαθαίνουµε για τις διαφορετικές οικογένειες του κόσµου. Προτείνουµε στα παιδιά να πλάσουν τα µέλη της οικογένειάς τους και να χαράξουν πάνω στο πηλό τα ονόµατά τους.
Στη συνέχεια παρουσιάζουν το έργο τους στα υπόλοιπα µέλη της οµάδας.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από την Dr ψυχολογίας, Μπίλη Κωνσταντάρα