ΜΙΚΡΟΙ ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΕΣ
Τα παιδιά γίνονται αγγειοπλάστες!!
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
- Κατασκευή αγγείου στον τροχό με τη συμμετοχή των παιδιών
- Παιχνίδι με λασποαποτυπώματα.
- Προβολή διαφανειών με εικόνες από πήλινα χρηστικά αντικείμενα της αρχαιότητας αλλά και σύγχρονες κεραμικές δημιουργίες.Κατασκευή αντικειμένου:
Αναλόγως την εποχή, μπορείτε να επιλέξετε και το κεραμικό που θα κατασκευάσουν τα παιδιά (χριστουγεννιάτικο στολίδι, ρόδι, αυγοθήκη, χαρταετός, μια καρδιά για τη μαμά, κ.α) ή να συζητήσουμε κάποια δικιά σας ιδέα.
**ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΡΟΧΟΥ**
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΠΑ ΜΟΥ
Στο πρόγραµµα παρουσιάζονται διαφάνειες µε παραστάσεις αγγείων, τοιχογραφίες, κεραµικά του Picasso και του Miro, όπου τα παιδιά µαθαίνουν την ιστορία της εικαστικής δηµιουργίας από την αρχαιότητα έως σήµερα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν την κούπα τους µε ειδικά χρώµατα και κιµωλίες. Η κούπα στη συνέχεια, υαλώνεται και ψήνεται στον ειδικό φούρνο κεραµικής για να µπορεί να χρησιµοποιηθεί.
**ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ**
Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΔΩΤΟΥ
Μια πρόταση για την προσέγγιση της τέχνης του ψηφιδωτού. Τα παιδιά µε τη βοήθεια του ψηφιδογράφου σχεδιάζουν, επιλέγουν τα κατάλληλα χρώµατα, κόβουν και κολλούν πήλινες ψηφίδες που έχουν ήδη ετοιμαστεί από το εργαστήρι, φτιάχνοντας το δικό τους ψηφιδωτό.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολή διαφανειών με αρχαία και σύγχρονα ψηφιδωτά.
Τα παιδιά παίρνουν μαζί τους την ίδια μέρα το ψηφιδωτό που δημιούργησαν.
**ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ**
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
Ο κυκλαδικός πολιτισµός µέσα από την κεραµική τέχνη και τα ειδώλια.
Κατασκευή αγγείου στο τροχό και διακόσµηση µε χαρακτηριστικά µοτίβα της εποχής. Τα παιδιά, προσθέτοντας και αφαιρώντας δίνουν µορφή στον πηλό, δηµιουργούν τα δικά τους ειδώλια, ανακαλύπτοντας την οµορφιά τους µέσα από την ουσιαστική τους απλότητα.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
Ένα ταξίδι στην τυπογραφεία, από τα αρχαία χρόνια µέχρι σήµερα.
Μέσα από το πρόγραµµα ταξιδεύουµε στις σπηλαιογραφίες, στα ιερογλυφικά, επεξεργαζόμαστε το δίσκο της Φαιστού, το αρχαιότερο δείγµα τυπογραφίας. Τα παιδιά δηµιουργούν µια ιστορία πάνω σε µια πλάκα πηλού, µε τα δικά τους ξεχωριστά σύµβολα, ενώ µπορούν παράλληλα να κατασκευάσουν και την προσωπική τους σφραγίδα.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΠΟ ΠΗΛΟ
Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν µε κεραµικά µουσικά όργανα όπως σείστρο,τουµπελέκι,λαλίτσα,στάµνα κ.α. Συνθέτουν απλά ρυθµικά σχήµατα και µελωδίες. Κάνουµε το πείραµα του Πυθαγόρα, µαθαίνουµε για τις συχνότητες και κατασκευάζουν µε πηλό το δικό τους µουσικό όργανο (σείστρο)
ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΡΟ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΟΥΚΛΑ ΑΠΟ ΠΗΛΟ
Με πρωταγωνίστρια την κωδωνόσχηµη πλαγγόνα, ταξιδεύουµε στο χρόνο ανακαλύπτοντας τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην Αρχαία Ελλάδα.
Επεξεργαζόµαστε αντίγραφα αρχαίων παιχνιδιών, συλλέγουµε πληροφορίες µέσα από την αγγειογραφία και τα συγκρίνουµε µε τα σηµερινά. Τέλος, τα παιδιά κατασκευάζουν τη δική τους πλαγγόνα.
ΜΙΑ ΕΛΙΑ ΜΕΣΑ ΤΟ ΠΙΘΑΡΙ
Ένα ταξίδι για τη συγκοµιδή της ελιάς και τη χρησιµότητά της.
Το µάζεµα της ελιάς συνδέεται µε την κεραµική, µέσα από τα σκεύη αποθήκευσης του καρπού και του λαδιού.
Τα παιδιά κατασκευάζουν και ζωγραφίζουν το δικό τους ελαιόδεντρο και συµµετέχουν στην κατασκευή πιθαριού στον τροχό.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ – ΝΟΕΜΒΡΙΟ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ
Η ΜΑΣΚΑ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ…
Μέσα από βιωµατικά παιχνίδια τα παιδιά κατανοούν τη χρήση της µάσκας ανά τους αιώνες και βλέπουν την εξέλιξή της από τα αρχαία προσωπεία και τις τελετουργικές µάσκες, µέχρι τις µάσκες καρναβαλιού. Χρησιµοποιώντας καλούπια, πλάθουν, ζωγραφίζουν και συνομιλούν με τη µάσκα τους.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΣ
ΠΗΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ
Το πρόγραμμα ξεκινάει με την αφήγηση ενός παραμυθιού για την διαφορετικότητα. Οι ήρωες της ιστορίας γίνονται αφορμή για συζήτηση.
Ποιοι είναι και πως αισθάνονται;
Πόσο πιστεύουν στον εαυτό τους;
Ποια τα προτερήματά τους;
Ποια τα δικά μας προτερήματα;
Μιλάμε για τον εαυτό μας, παίζουμε παιχνίδια ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης, σχεδιάζουμε στον πηλό την παλάμη μας και ανακαλύπτουμε την μοναδικότητά μας.
**Συνδέεται με το εγκεκριμένο από τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας και το Υπουργείο Παιδείας πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή» **