ΜΙΚΡΟΙ ΑΓΓΕΙΟΠΛΑΣΤΕΣ
Τα παιδιά γίνονται αγγειοπλάστες!!
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
- Κατασκευή αγγείου στον τροχό με τη συμμετοχή των παιδιών
- Παιχνίδι με λασποαποτυπώματα.
- Προβολή διαφανειών με εικόνες από πήλινα χρηστικά αντικείμενα της αρχαιότητας αλλά και σύγχρονες κεραμικές δημιουργίες.Κατασκευή αντικειμένου:
Αναλόγως την εποχή, μπορείτε να επιλέξετε και το κεραμικό που θα κατασκευάσουν τα παιδιά (χριστουγεννιάτικο στολίδι, ρόδι, αυγοθήκη, χαρταετός, μια καρδιά για τη μαμά, κ.α)
Και οι δικές σας ιδεές είναι πολύτιμες!
**ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΡΟΧΟΥ**
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΠΑ ΜΟΥ
Στο πρόγραµµα παρουσιάζονται διαφάνειες µε παραστάσεις αγγείων, τοιχογραφίες, κεραµικά του Picasso και του Miro, όπου τα παιδιά µαθαίνουν την ιστορία της εικαστικής δηµιουργίας από την αρχαιότητα έως σήµερα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν την κούπα τους µε ειδικά χρώµατα και κιµωλίες. Η κούπα στη συνέχεια, υαλώνεται και ψήνεται στον ειδικό φούρνο κεραµικής για να µπορεί να χρησιµοποιηθεί.
**ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ**
ΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΧΡΩΜΑΤΑ
.. πώς να ζωγραφίσετε µε ένα µαρούλι!
Στο πρόγραμμα, εµπνεόµαστε και αλληλεπιδρούμε δηµιουργώντας έργα τέχνης για την τάξη µας… φυσικά και θα πιάσουµε λάσπες! Τα παιδιά µαθαίνουν πως από φυτά και καρπούς βγαίνουν συγκεκριμένα χρώµατα, αλλά και πως η ίδια η γη µας δίνει χρώµατα, τα χρώµατα που χρησιµοποιούµε στην κεραµική.
**Πρόκειται για ένα αισθητηριακό παιχνίδι κατάλληλο για παιδιά από 2 ετών**
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΠΟ ΠΗΛΟ
Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν µε κεραµικά µουσικά όργανα όπως σείστρο,τουµπελέκι,λαλίτσα,στάµνα κ.α. Συνθέτουν απλά ρυθµικά σχήµατα και µελωδίες. Κάνουµε το πείραµα του Πυθαγόρα, µαθαίνουµε για τις συχνότητες και κατασκευάζουν µε πηλό το δικό τους µουσικό όργανο (σείστρο)
ΜΙΑ ΕΛΙΑ ΜΕΣΑ ΤΟ ΠΙΘΑΡΙ
Ένα ταξίδι για τη συγκοµιδή της ελιάς και τη χρησιµότητά της.
Το µάζεµα της ελιάς συνδέεται µε την κεραµική, µέσα από τα σκεύη αποθήκευσης του καρπού και του λαδιού.
Τα παιδιά κατασκευάζουν και ζωγραφίζουν το δικό τους ελαιόδεντρο και συµµετέχουν στην κατασκευή πιθαριού στον τροχό.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ – ΝΟΕΜΒΡΙΟ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ
Η ΜΑΣΚΑ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ…
Μέσα από βιωµατικά παιχνίδια τα παιδιά κατανοούν τη χρήση της µάσκας ανά τους αιώνες και βλέπουν την εξέλιξή της από τα αρχαία προσωπεία και τις τελετουργικές µάσκες, µέχρι τις µάσκες καρναβαλιού. Χρησιµοποιώντας καλούπια, πλάθουν, ζωγραφίζουν και συνομιλούν με τη µάσκα τους.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΌΝΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΣ
ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ
Ένα αυτοκίνητο όπως το ονειρευόμαστε… Γρήγορο ή αργό, χρωματιστό, μεγάλο ή μικρό, με παράθυρα ή χωρίς… Ένα αυτοκίνητο μέσα στο οποίο θα βάλουμε τα όνειρά μας και θα ταξιδέψουμε… με δεμένες τις ζώνες.
Ένα εικαστικό πρόγραμμα όπου τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους τρισδιάστατο αυτοκίνητο Μυούνται στην τέχνη της κεραμικής, μαθαίνουν πώς να μαλακώνουν, πλάθουν, συνδέουν κομμάτια πηλού, πώς να σχεδιάζουν και να χρωματίζουν κεραμικά με απλό και ευχάριστο τρόπο. Ένα ταξίδι με… ασφάλεια και οδηγό την τέχνη.
Παράλληλα γνωρίζουν τους βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας μέσα από κινητικά παιχνίδια.
ΤΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΟΣΟΥΠΑΣ
Αφήγηση παραμυθιού και κατασκευή πήλινων κουταλιών
“Μια νύχτα δυο ταξιδιώτες φτάνουν σε ένα χωριό. Πεινάνε και διψάνε μα κανείς δεν έχει να τους δώσει κάτι. Τότε εκείνοι βγάζουν ένα πήλινο τσουκάλι και αρχίζουν να μαγειρεύουν… μια πετρόσουπα.” Το γνωστό παραμύθι της πετρόσουπας γίνεται αφορμή να γνωρίσουμε τα μυστικά του πηλού και του τροχού.
Κατά τη διάρκεια της αφήγησης τα παιδιά αναζητούν στο χώρο τα συστατικά της σούπας και συμμετέχουν στο γλέντι του χωριού στο τέλος. Έχοντας γνωρίσει στην αρχή της δράσης τον τροχό και το πως φτιάχνεται ένα τσουκάλι, στο τέλος κατασκευάζουν το δικό τους πήλινο κουτάλι για να φάμε όλοι μαζί την πετρόσουπα.
ΜΕΛΙΣΣΕΣ …ένας κόσμος γλυκός σαν μέλι
Οι μικροί μελισσοκόμοι με το καπνιστήρι στα χέρια πλησιάζουν το υπέροχο εργοστάσιο της κυψέλης στον κήπο μας, προκείμενου να συλλέξουν το μέλι. Στη συνέχεια στο εργαστήρι πλάθοντας μέλισσες και λουλούδια από πηλό μαθαίνουν για τη ζωή τους, ευαισθητοποιούνται για τη προστασία τους και τη σημαντικότητα τους στο οικοσύστημα.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΊΤΕ ΜΑΪΟ – ΙΟΥΝΙΟ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ – ΟΚΤΩΒΡΗ
ΠΗΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ
Το πρόγραμμα ξεκινάει με την αφήγηση ενός παραμυθιού για την διαφορετικότητα. Οι ήρωες της ιστορίας γίνονται αφορμή για συζήτηση.
Ποιοι είναι και πως αισθάνονται;
Πόσο πιστεύουν στον εαυτό τους;
Ποια τα προτερήματά τους;
Ποια τα δικά μας προτερήματα;
Μιλάμε για τον εαυτό μας, παίζουμε παιχνίδια ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης, σχεδιάζουμε στον πηλό την παλάμη μας και ανακαλύπτουμε την μοναδικότητά μας.
**Συνδέεται με το εγκεκριμένο από τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας και το Υπουργείο Παιδείας πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή» **